Monday, May 7, 2012

Berita geram

Hari ini I bukak myMetro online nak baca berita. Penat la hari-hari guna English, rindu plak nak baca berita bahasa melayu. Buka2, nampak gambar peermpuan hot, dah teka dah orang terkenal ataupon model. You can tell from her appearance. Topic berita itu was "Linda tuntut nafkah anak". Ni la bahana kalau baca berita melayu, I ingat cerita pasal orang Malaysia je. Padahal Linda ini supermodel. Eh, malaslah nak cerita panjang2, korunk nak baca cerita dia ngan bekas teman lelaki dier yang kini husband kepada Salma Heyek tu, korunk click sini ye.

Part yang paling shock korunk part mana? "dia menuntut AS$46,000 (RM140,000) sebulan untuk penjagaan anaknya"? ke "Linda juga mempunyai sebuah emper di Chelsea New York dan sebuah apartmen berdekatan sekolah anaknya di kawasan mewah di East"? Haaaa, kalau nak tau I paling shock part "Francois-Henri Pinault mengaku dia memutuskan hubungan dengan supermodel itu setelah mengetahui Linda hamil empat bulan"

Oh, la sedap kau dah rosakkan perempuan tu, kau break sbb dier preggy. Eh, tu kan anak kau. Yang kau buat sebab nafsu. Isk, itu la yang I rasa. Rasa macam nak pergi jumpa Linda ngan Pinault ni, tampar laki tu sekali then kuliah kan si model tu. Jangan sampai nanti bila anak tu dah besar, orang panggil dier bastard, bitch (please forgive my french), diorg rebel sampai benci korunk. Apa la perassan anak tu bila nanti dah besar dier sedar yang dia tu was a mistake yang tak dirancang. Apa la harga diri and value dier pada ibu bapa dier.

Ni yang buat I sakit hati and geram ni tapi at the same time bersyukur that I'm a Muslim. Kenapa Islam haramkan seks diluar pernikahan. Inilah sebabnya. Impact dunia to us yang melakukan dosa tu tak besar but anak2 tu yang jadi mangsa. Bila nafsu dah menguasai diri, kita lupa and kita buat kesilapan *ini kata mereka ye*, bila dah pregnant, nak gugurkan la, nak buang la, nak bunuh anak tu la. Apa la yang korunk pikir ni hah??

Orang yang pilih jalan untuk berkahwin, secara automatic dah ada keinginan jadi ayah dan ibu. So bila si isteri mengandung, kandungan itu tidak langsung dianggap kesilapan. Ya Allah, I really can't imagine apa perassan anak tu kalau dier tau yang dier tu made from a mistake. Sedihnyaaa :(

I know kalau I bg kuliah pon, orang yang takde iman takkan blh terima apa yang kita cuba sampaikan. Walaupon apa yang kita explain is benda yang bukan setakat logic malah terbukti kenapa hubungan seks sebelum kahwin itu HARAM! Hanya agama Islam yang menggariskan kesalahan itu.

Yakinlah, Allah itu pencipta kita, Dia tahu kemampuan dan kekurangan kita. Kalau cara Islam sebenar dipraktikkan, saya yakin 10000% yang perkara seperti anak haram, keruntuhan moral dan segala masalah sosial dapat dibendung. Sedih baca berita ni. Kalaula  I jadi Salma Heyek tu, dah lama dah I tinggalkan jantan keperat (please mind my language) tu. Sbb dia langsung tak bersungguh. Hei manusia, ingat dah mati nanti blh bawa duit masuk kubur ker? Pasti ke kubur korunk nanti terang benderang huh??

Nukilan ini saya tulis untuk anda yang membaca supaya kita ingat yang Islam itu cukup indah. Saya bukan ustazah atau alim ulama. Cuma setakat gadis yang cuba belajar untuk berpegang kepada ajaran Allah :) Saya tak mengharapkan syurga, saya mengharapkan keberkatan Allah pada saya, ibubapa and keluarga saya di dunia dan akhirat. :)

Bersyukurlah kita kepada Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang sbb dilahirkan kita dalam keluarga Islam dan dibesarkan sebagai orang Islam :)

Wassalam

No comments:

Post a Comment

feel free to drop few words! Thank you